Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland

Door: Nikki Vredenberg

Blijf op de hoogte en volg Nikki

16 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal!

Ik heb het duikvirus te pakken, de lessen voor advanced staan gepland en die zijn inclusief een 30m duik, een wrakduik en een nachtduik. I can't wait!

Schilpadjes
Je hebt toch wel eens dat je opgehaald moet worden en dat ze laat zijn waardoor je denkt dat ze je vergeten zijn? Maar uiteindelijk waren ze gewoon iets te laat.. Nou dit is een verhaal waarbij Kim echt vergeten is.

We hadden bedacht dat ik Nathalie en Nina op zou halen en de andere auto zou Kim ophalen. Ik reed iets eerder weg en we hadden bij Playa Grandi afgesproken. Toen ik op het einde van de Julianabrug reed zag ik de andere auto achter me. Eerst gingen we helemaal zwaaien en blij doen naar de GoPro, tot ik me bedacht dat ze dan wel heel snel hadden gereden. Ik vroeg aan de meiden of ze konden kijken of Kim in de auto zat en toen ze twijfelden ben ik naast ze gaan rijden.. en inderdaad.. geen Kim in de auto. Zij hadden ondertussen niets door en vonden het maar al te gek dat ik een U-turn maakte terug de Juliana brug op. Arme Kim, die zat al meer dan een half uur te wachten.

Pas toen wij aan kwamen rijden bedachten ze zich dat ze Kim waren vergeten. Na veel excuses van de andere kant gingen we met onze snorkels het water in op zoek naar Schilpadden. Schildpadden kijken zo leuk, het zijn echt funny en rustgevende dieren. Na Playa Grandi gingen we naar de Kleine Knip om te picknicken en te zwemmen om de dag af te sluiten met dansjes op Zanzibar.

Roadtrip
Vorige week ben ik met 4 meiden op pad gegaan. De auto zat lekker vol en met z'n vijven begonnen we aan onze roadtrip. Ik blij dat ik reed, we hebben in totaal 5 uur in de auto gezeten, dus ik had in ieder geval ruimte. De eerste stop was de Watamulu. Nou dat is dus niets minder dan een gat in de grond. Het lopen ernaartoe was nog gevaarlijk ook. Er zijn een duim, een voet en een slipper gesneuveld R.I.P. Toen we genoeg foto's hadden moesten we weer door.
Op naar de grote Knip (een prachtig strand), na het eten konden we niet snel genoeg het water in. Zeiknat van de hitte trokken we, al rennend naar de zee, onze kleren uit om in dat heerlijke water even lekker af te koelen. Toen we met z'n vijven op onze handdoekjes lagen kwamen er een paar meiden naar ons toe die ons de kaartjes gaven van hun bedjes. Uit medelijden waarschijnlijk, want we zagen er best zielig uit denk ik.
We sloten de roadtrip af met een sleepover.

Villa
Vorige week heb ik samen met Sas en Jur geslapen in een villa. Je kunt je niet voorstellen hoe heerlijk het is om even een grote keuken te hebben, een wasmachine, een schone douche en vooral een eettafel. Oeps en dan vergeet het het fijnste, een heerlijk bed! We sliepen er met z'n drieën aan en toch was hij groot genoeg. Ik ben heerlijk bijgekomen! Oh en er was een heerlijk, schoon zwembad met leuke gekleurde lampjes en 2 cutie honden, die steeds wegliepen.

Slapen op Klein Curaçao
Zaterdag om 8:00 vertrok een enorm zeilschip met 12 meiden en 4 jongens/mannen naar Klein Curaçao. Met gemiddeld 2 reistabletten p.p. begonnen we aan een wilde tocht van ongeveer 3 uur. De helft moest op het dek zitten. We zagen ook dolfijnen! Hoewel het gaaf was, was het ook best heftig. De boot lag soms aan 1 kant volledig in het water lag en dat we zeiknat werden bij elke golf. Dat krijg je met code oranje. Iedereen heeft het zonder kotsen doorstaan en toen we er waren hebben we met een heerlijk muziekje gechilled op de boot. Een beetje gedanst en gesnorkeld.

Rond 4 moesten we toch echt naar land, want er moest nog hout gesprokkeld worden voor het kampvuur. Het was net of we midden in een aflevering van Expeditie Robinson zaten. In groepjes van 4 maakten we een soort brancard waar we dan zoveel mogelijk stukken hout op plaatsten. Vervolgens moesten we die brancard op onze schouders zien te krijgen en het dan nog naar ons kamp brengen. Nou drie keer konden we het weer opnieuw stapelen, maar gelukkig was dat bij iedereen zo.

Toen we genoeg hout hadden ging het kampvuur aan en was het tijd om te eten. Lekker BBQ'en (al was het al klaargemaakt op de boot). We hadden echt nul besef van tijd, echt bizar. De hele avond hebben we lekker gekletst, spelletjes gedaan, gedronken en samen met Puck, Jur en Sander ben ik in het donker naar de vuurtoren geweest. Wat een top idee. 4 helden op sokken en ik mocht lekker voorop. Overleefd, dat wel.

De nacht was echt prima, op een handdoekje, met ons hoofd op de kussens van de boot en een lakentje over ons heen. Het was best fris, maar gelukkig hadden we een kampvuur. En als je dan naar boven kijkt, vergeet je de kou gelijk, want wat zijn de sterren toch prachtig!

De volgende ochtend zagen we hoe dicht alle krabben om ons hoofd hadden gelopen en wat we ons ook beseften, hoe dicht we bij het kamp hadden geplast. In het licht konden we dat toch niet meer na doen. In de ochtend hebben we nog heerlijk met schilpadden gezwommen en toen was het tjid om terug te gaan.

Met 14 verbrande hoppen en Kylie Jenner lippen begonnen we aan de terugreis. Je weet dat iedereen op Klein Cura verbrand en je smeert er ook naar, maar toch is iedereen de pineut. De terugweg was de zee een stuk rustiger en waren we er al in 1,5 uur. Om half 9 lag iedereen in bed, allemaal met het gevoel dat we nog op de boot zaten.

Dit waren weer wat biggie avonturen. Mijn volgende verhaal gaat over mijn tijd met Sean, want hij komt morgen WOEHOE!

ByeBye allemaal xxxx

  • 16 Mei 2016 - 21:48

    Tineke:

    Hallo lieverd, wat heb je weer veel leuke en avontuurlijke dingen gedaan. Heb je nog wel tijd voor je stage? Lekker blijven genieten de tijd op Curaçao is zo om. Wat fijn dat je vriendje komt kun je hem lekker het eiland laten zien. Ben super trots op je!!! Dikke knuffel.

  • 16 Mei 2016 - 22:00

    Jorge:

    Mooie avonturen Nikki
    Blijf genieten
    X

  • 17 Mei 2016 - 03:41

    Hanni Ubbink:

    Hoi Nikki, mooie verhalen, en echte avonturen, fijn dat Sean komt, nog een fijne tijd samen, liefs oma Hanni

  • 17 Mei 2016 - 04:07

    Oma En Opa Gierhardt:

    Wat een mooi verslag van je reis. Je hebt het mooi en duidelijk geschreven hadden
    Het gevoel dat we er bij waren.

    Wij vinden het mooi dat je zo vee onderneemt.

    Wij wensen je veel succes met het duiken.

    Dikke knuffel van ons

  • 17 Mei 2016 - 07:09

    Monique:

    Kanjer, wat is het weer leuk om te lezen en wat genieten we iedere keer weer van je mooie foto's! Veel plezier met Sean!
    Dikke knuf

  • 17 Mei 2016 - 07:52

    Manon:

    He meis, wat ziet het er weer heerlijk uit daar bij jou!
    Lees dit stuk terwijl ik aan m'n ontbijt zit om daarna aan het werk te gaan dus een klein beetje jaloezie voel ik wel;-)
    Geniet van alles en helemaal van de aankomst van Sean, heb en mooie tijd samen!
    Liefs Manon

  • 20 Mei 2016 - 10:41

    Evert:

    Ik heb hier slecht 1 woord voor. Fabelfantastisch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Volg hier mijn avonturen op het mooie eiland Curaçao!

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7021

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 15 December 2017

Study abroad

27 Januari 2016 - 20 Juni 2016

Nikki op Curaçao

Landen bezocht: