Love is on the island! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu Love is on the island! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu

Love is on the island!

Door: Nikki Vredenberg

Blijf op de hoogte en volg Nikki

03 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

Hello!

Ja ja eindelijk was het zo ver, ik mocht Sean ophalen van Hato. Als ik naar mezelf luister vond ik het totaal niet spannend, de rest van de wereld dacht daar anders over. Voor 2 weken konden we samen genieten en kon ik hem alles van mijn leven op Curaçao laten zien en beleven.

Om hem gelijk het eiland gevoel te geven zijn we die avond lekker met onze voetjes in het zand aan zee gaan eten. Ik hem hem mijn lievelings strandjes laten zien en we hebben gegeten bij al mijn favoriete restaurants. Oh ja, en we zijn natuurlijk langs alle feestjes geweest, dus er is genoeg gedanst en gedronken!

Ook zijn we samen naar Klein Curaçao gegaan, dit keer kwam mijn ontbijt er wel even uit. Maar ach, was er weer meer ruimte voor de BBQ en konden de vissen ook weer eens lekker ontbijten!

Sean zou Sean niet zijn als zijn grote liefde niet mee was, dus als ik op stage was vermaakte hij zich prima in het skatepark. En ik zou Nikki niet zijn als ik hem niet mee zou nemen naar de bioscoop! Ook ik heb weer wat nieuwe dingen gedaan/ontdekt op Curaçao.

Zo zijn we naar het slavenmuseum geweest, erg indrukwekkend. We zijn ook bij Captain Goodlife in de boot gestapt richting de blauwe kamer. Dat is een grot waar, bij zon, het ligt binnen schijnt zodat je in super blauw water zwemt. Onwijs mooi. Oh ja en niet te vergeten, we hebben met heel veel schildpadden gezwommen!

1 van de tofste dingen was toch wel L'aldea. Ook wel the Rainforest Mistery genoemd. Daar heeft een Kaketoe op mijn arm gechilled en heb ik geknuffeld met een albino slang. Dat is dus gewoon 1 homp spier, voelt super gek! Van al die reptielen kregen we trek dus namen we plaats in het restaurant, een Brazilian Steakhouse en dit was me even gaaf. Je kreeg ten eerste onbeperkt toegang tot de saladebar. Zo lekker! Daarnaast kreeg je een rond kaartje die aan de ene kant groen was en aan de andere kant rood. Ze kwamen dan met een stuk vlees aan je tafel en als je kaartje op groen lag werd er een stukje voor je afgesneden, maar als hij op rood lag dan wisten ze dat je klaar was of pauze nam. 15 soorten vlees, de een nog lekkerder dan de andere. We hebben heerlijk gegeten!

Mijn grote droom is al uitgekomen, dus ik vond dat het ook tijd was voor Sean's droom. Dus had ik voor ons samen een helikoptervlucht geregeld. We zouden eigenlijk 10 minuten gaan, maar door verschillende omstandigheden kregen we er 20 minuten gratis bij! Het was een hele gave ervaring. Heel tof om het eiland van zo hoog te zien, we hebben zelfs schildpadden kunnen zien vanuit de lucht. En echt bizar grote en gave huizen.

Ik had die ochtend ook mijn eerste soloduik gemaakt. Dat was onwijs gaaf. We zwommen langs een gigantische koraal muur en we hebben veel Lionfishes gezien, die zijn gevaarlijk! Maar niemand heeft me opgegeten gelukkig!

Ik zal jullie even vertellen wat er kan gebeuren als je vervelend tegen mij bent. .. was dus vervelend en vervolgens verliet hij ons voor de avond want hij ging op date. Toen bedacht ik dat het wel funny zou zijn om zijn woonkamer om te ruilen met zijn slaapkamer. Dus daar gingen Sean, Sas en ik. Het was zo gedaan. We vonden het zelf ook best chill want op deze manier was er dus airco in de woonkamer! Hoe meer mensen achter onze actie kwamen hoe meer goede ideeën er ontstonden. Uiteindelijk lagen er overal waxinelichtjes en rozenblaadjes. Er was wijn en we hadden champagneglazen. Ook had ik een prachtig briefje geschreven en zo liep een klein grapje uit op iets briljants. Hoe hij het vond.. Tja op de muggen na en de hitte zonder airco na.. was het best grappig. Toch? Of misschien niet, maar voor ons was het in ieder geval hilarisch!

Door iemand van thuis bij me te hebben mis ik thuis wel meer. Dan bedenk ik me dat ik nog maar 17 nachtjes heb, dus laat ik het snel weer los!

Het afscheid met Sean was pittig en ook van mijn vriendinnetjes gisteren en vorige week was lastig! Voorlopig hoef ik gelukkig even niet meer naar Hato. De volgende keer zal namelijk voor mijn eigen vlucht zijn! SAD.

Nog 1 laatste funny story dan. Samen met Jurriaan ging ik 4 meiden naar het vliegveld brengen, die er maar 2 maandjes waren. Echter hadden zij bedacht dat ze wel 2 koffers per persoon konden vullen en dan nog 2 tassen per persoon. Nou je wil niet weten hoe die auto's eruit zagen. HELEMAAL VOLGEBOUWD. Ik dacht echt dat ik die Julianabrug niet op zou komen, maar het is gelukkig wel gelukt! Maar hoe dan, ik leef 5 maanden uit 1 koffer en zij hebben 1 koffer per maand. Gelukkig zijn ze lief!

Nou dat was het weer! Jullie kunnen nog 1 laatste blog verwachten en dan ben ik uitgeschreven!

Veel liefs, kusjes, knuffels en zon!

  • 03 Juni 2016 - 18:23

    Sean:

    Zo leuk geschreven! Alsof ik er zelf bij was!

  • 03 Juni 2016 - 19:15

    Opa En Oma Gierhardt:

    Hallo lieverd wij vinden dat je een mooi verslag hebt geschreven van al je belevenissen.
    Gaf ons het gevoel er zelf bij te zijn.
    Geniet vooral van de laatste periode en kijken uit naar je volgende blog.
    Dikke van ons uit een zonnig en gezellig Spanje.

  • 04 Juni 2016 - 09:43

    Monique:

    Weer een leuk verhaal! Genieten om te lezen hoe fijn je het hebt! Ik ben een blije, trotse mama

  • 04 Juni 2016 - 11:58

    Evert:

    Weer een geweldig leuk verhaal. Jammer dat het er bijna op zit hè? Geniet nog lekker van de resterende tijd.

  • 04 Juni 2016 - 15:57

    Tineke:

    Wat een leuk verslag en mooie foto's. Geniet nog maar lekker die laatste weekjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Volg hier mijn avonturen op het mooie eiland Curaçao!

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 7030

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 15 December 2017

Study abroad

27 Januari 2016 - 20 Juni 2016

Nikki op Curaçao

Landen bezocht: