The new old me - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu The new old me - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu

The new old me

Door: Nikki Vredenberg

Blijf op de hoogte en volg Nikki

14 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

Ik heb jullie goed op de hoogte gehouden van al mijn avonturen en indrukken op het eiland. Maar ook in mijn koppie is enorm veel gebeurd.

Zoals veel van jullie weten waren de afgelopen 2 jaar best pittig en heb ik me daar met heel veel steun van mijn lieve vrienden en familie doorheen geworsteld. De vraag was echter of ik dat fijne gevoel in mijn eentje, heel ver weg, op een vreemd eiland vast kon houden.

Wat niemand had kunnen voorspellen was dat er bij vertrek geen traan vloeide. Nu snap ik het, ik was zo toe aan even een nieuwe start, een nieuwe omgeving en nieuwe mensen. Helemaal op mijn eigen benen staan en thuiskomen met de mooiste verhalen. Echter, bij aankomst in mijn appartement voelde ik me toch wel helemaal alleen.

Het was een lastige start, want met mijn huisgenoot klikte het totaal niet en zelfs na mijn verhuizing probeerde ze me nog vaak te kwetsen. Toch wil ik haar daarvoor bedanken, want ik kan nu zoveel hebben. Prima joh als iemand iets over me te zeggen heeft, ik weet hoe het zit en het boeit me niet zoveel meer als iemand daar zijn eigen, onrealistische mening over wil geven. Ik wil niet zeggen dat ik op en top zelfverzekerd ben nu, not at all, maar ik kan nu zoveel hebben.

Zoals mijn nieuwe appartement waar de koelkast, het fornuis, de oven en de badkamer kapot was. Het was kut, maar ik zette me erover heen en ik kwam voor mezelf op om vervolgens na een lange tijd eindelijk alles in orde te hebben. Normaal zou ik hier nachten van wakker hebben gelegen, maar nee hoor, op Curaçao kon ik het allemaal hebben.

En dan de situatie in Nederland. Mijn lieve zusje waar het niet goed mee ging en er was niets wat ik kon doen. Ik kon haar niet troosten, niet knuffelen niets. Soms voelde het zelfs alsof zij mij meer steunde dan andersom.

Ik leerde hier van mijn nieuwe vrienden dat het niet erg is als ik een terugval heb en dat ik dat gewoon kan delen. Ze lieten me niet in de steek als ik het niet zag zitten, maar gaven me een extra knuffel. Ik leerde dat ik sociaal ben en dat mensen me er graag bij hebben. Terwijl ik altijd dacht dat ik niets toe te voegen had aan een groep.

Ik heb het plezier terug gevonden in uitgaan ook al zie ik er nog steeds niet uit zoals ik dat zou willen. Dat komt wel weer terug. Ik kan banden van auto's verwisselen, ik kan een auto opnieuw laten starten en kakkerlakken maken bij mij geen schijn van kans. Ik ben zelfstandiger dan ik al was en dat maakt me gelukkig.

Ik heb hier weer het geluk gevoeld waarvan ik me niet kon voorstellen dat het ooit nog terug zou komen. Ik hoop dat ik dit allemaal meeneem naar Nederland. Op Curaçao heb ik een groot deel van de oude Nikki terug gevonden en ik kan niet wachten om haar weer mee te nemen mijn Nederlandse leven in.

Ik ga in Nederland meer genieten van de kleine dingen, ik ga weer mee in spontane acties, meer dingen doen die ik altijd al wilde doen en ik ga gelukkig zijn!




  • 14 Juni 2016 - 17:43

    Monique:

    Lieverd, ben trots op je!!!
    Hou dat heerlijke positieve gevoel vast! Love you ❤️ Tot volgende week

  • 14 Juni 2016 - 18:11

    Marga:

    Wauw meis, wat ongelofelijk mooi.... Zo'n groot avontuur, zo ver weg en idd zoveel om mee terug te nemen naar Nederland maar je mag daar ook dingen achterlaten! Kom nu maar weer naar huis! Kus en knuffel, Hans & Marga

  • 14 Juni 2016 - 18:17

    Tjerk:

    Hhhiiiihaaaaa. Dat zijn de positieve verhalen en instelling die we graag horen nikki.
    Super trots op op onze Benjamin van de club ;-) (en de knapste natuurlijk).
    Zie je heel snel voor een dikke knuffel. Xx
    Love, tjerk

  • 14 Juni 2016 - 18:55

    Hanni Ubbink:

    Lieve Nikki,

    Fijn dat het zo goed met je gaat, je bent nu gelukkig en dat zal dan ook in Nederland zo blijven, je bent denk ik nu echt volwassen geworden, daar heb je nu ook de leeftijd voor, en dan hier weer lekker aan de studie, ik heb weinig over je werk daar gehoord, was dat ook naar je zin?
    Voor de 20/21 ste juni een goede vliegreis naar Nederland, het zal nog wel even moeilijk worden om afscheid te nemen, maar je gaat daarna weer naar een nieuwe fase in je leven, ik hoop je snel weer terug te zien, veel liefs en gauw tot ziens, en dan nog samen lekker eten in Utrecht of in Apeldoorn,
    dikke kus van Oma Hanni.



  • 14 Juni 2016 - 19:35

    Ellen:

    Lieve,stoere,mooie,dappere Nikki

  • 14 Juni 2016 - 19:40

    Sascha Van Griensven:

    Lieve Nikki,

    Wat ben jij een bikkel!! Ik ben trots op je sippie!
    We gaan elkaar snel meeten! Nog veel plezier de laatste week.

    Dikke kus van mij!

  • 14 Juni 2016 - 20:25

    Lianneke:

    I love you more and more each day.
    Trots op je! ♡♡

  • 14 Juni 2016 - 21:18

    Astrid:

    Nikki je bent een SUPER VROUW. Maar dat wist IK al lang.
    Tot spoedig diens in Holland.
    Groeten van Astrid.

  • 14 Juni 2016 - 21:27

    Opa En Oma Gierhardt:

    Hallo lieverd

    Wij zijn heel trots op je. We zagen de laatste tijd zeker de Nikki die we
    zo graag wilden zien. Je hebt alle dingen gedaan die voor jouw belangrijk
    waren en je had een leuke groep vrienden en vriendinnen om je heen.
    Geniet vooral van de laatste dagen daar en dan een goede reis naar Nederland.
    Hopen je daar ook weer snel te zien.
    We hebben zin om je een hele dikke knuffel te geven.

    love You

  • 15 Juni 2016 - 19:22

    Paps:

    TROTS!!!

    Hou van je.

    Liefs papa

  • 15 Juni 2016 - 21:17

    Evert:

    Welkom terug op aarde. Mooi verhaal waarin je heel veel over jezelf blootgeeft. Daar is veel moed voor nodig. Ik hoop dat je dit positieve gevoel mee kunt nemen en vast kan houden voor de rest van je leven. Je hebt het zelf al aangegeven:"echte vrienden houden altijd van je en steunen je ook in mindere tijden". Keep up the good spirit!!!!!

  • 15 Juni 2016 - 21:18

    Evert:

    Welkom terug op aarde. Mooi verhaal waarin je heel veel over jezelf blootgeeft. Daar is veel moed voor nodig. Ik hoop dat je dit positieve gevoel mee kunt nemen en vast kan houden voor de rest van je leven. Je hebt het zelf al aangegeven:"echte vrienden houden altijd van je en steunen je ook in mindere tijden". Keep up the good spirit!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Volg hier mijn avonturen op het mooie eiland Curaçao!

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 7000

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 15 December 2017

Study abroad

27 Januari 2016 - 20 Juni 2016

Nikki op Curaçao

Landen bezocht: