Op zoek naar een nieuwe droom - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu Op zoek naar een nieuwe droom - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een nieuwe droom

Door: Nikki Vredenberg

Blijf op de hoogte en volg Nikki

03 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal!

Het is alweer meer dan een maand geleden, maar zie het als iets goeds. De tijd vliegt en ik heb het zo onwijs naar mijn zin.

Flipper
Een tijdje terug is eindelijk mijn droom uitgekomen. Ik denk dat ik iedereen er ooit wel eens mee heb lastig gevallen.. Ik moest en zou ooit in mijn leven zwemmen met dolfijnen. Liever nog heb ik er 1 of een paar in mijn tuin, maar dat huisje aan zee is er nog even niet. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik in mei, als Sean er is, met dolfijnen zou zwemmen. Echter kwam er een mooie aanbieding voor stagiaires waardoor het al veel eerder ging gebeuren. En och wat was ik zenuwachtig! Hoe het was? FANTASTISCH! Ik heb er zo van genoten. Ze voelen heel fijn aan, heel glad. We mochten met ze zwemmen, spelen en ik heb zelfs onderwater gezwommen met een dolfijn aan mijn zij. ZO GAAF. Dit vergeet ik nooit meer.

Padi
Ondertussen was ik samen met 3 vrienden begonnen aan mijn Padi. Ook weer iets spannends, vooral door de toetsjes en het examen. Die bracht lekker veel zenuwen met zich mee terwijl de jongens zich nergens druk om maakten. Typisch. Nou we hebben het alle 4 dik gehaald en wat was het gaaf. Om je Padi te halen moet je 5 zwembadduiken doen en 4 in de zee. Uiteindelijk mochten we dan 18m. Zo diep in het water zijn is heerlijk. Het is zo gaaf om naar boven te kijken en alleen maar water te zien. Het was zelfs zo gaaf dat Jur en ik gisteren per ongeluk weer in een duikschool stonden en nu ook onze advanced willen halen. 30 meter diep het water in, ik kan niet wachten!

Feestjes
We hebben ondertussen weer heel wat mooie feestjes gehad. Full Moon staat al 3 keer op mijn lijstje en iedere keer was het zo onwijs gaaf met prachtig vuurwerk. Ik ben hier een nieuw muziekgenre; Dance en stiekem een klein beetje techno gaan waarderen, al maak je me nog steeds heel gelukkig met de foute nummers. Gelukkig weet Cafe de tijd daarvan en vind je me daar regelmatig op een 90s of apres sun feest. Ook de karaoke is al 2x voorbij gekomen en dat hebben de mensen geweten! Afgelopen weekend was er FloatFest, een jaarlijks feest waarbij je met je banden en luchtbedden de zee in gaat. Door het duiken waren wij er vrij laat, maar toch zag het er onwijs leuk uit. Ook de after-party was goed te doen!

Happy Bday Willem
Prinsjesnacht, wat ik dus van niemand zo mag noemen, was ook onwijs tof! Er is veel gedanst. Op Koningsdag was het zo heet dat we vooral terrasjes zijn gaan hoppen om in de avond weer verder te gaan dansen.

Stage
Op stage zijn er eindelijk weer allemaal nieuwe uitdagingen. Spannend en veel werk, maar wel weer leuk!

Afscheid
Helaas is mei een maand waarin ik heel veel afscheid moet nemen van mijn lieve vrienden hier. Te beginnen met vandaag. Dit geeft mij ook het gevoel alsof ik al bijna weg ga en dat wil ik niet. Ik ben nog lang niet klaar hier. Ik heb onwijs lieve en leuke mensen om me heen. Het weer is helaas wel wat minder de afgelopen dagen. Suuuper heet en bewolkt. Ik kan me amper herinneren hoe de zon eruit ziet.

Nederland
Ondertussen moet ik ook alvast een grote keuze maken voor september. Namelijk mijn afstudeerkeuze. Mijn hart ligt eigenlijk bij communicatie, maar door alle horror verhalen had ik me even in mijn hoofd gehaald dat ik dan maar beter de marketing route kon doen. Gelukkig heeft dit meisje haar verstand hier weer terug gevonden.. Dan maar 20 weken bikkelen, maar communicatie gaat mij veel gelukkiger maken!

Er staan nog heel wat leuke dingen op de planning dus ik geniet hier nog een paar weken door! Geniet van het zonnetje daar in Nederland!

Veel liefs van mij

  • 03 Mei 2016 - 20:20

    Opa En Oma Gierhardt:

    Hallo lieve meid

    Wat een mooi verslag we hebben het met plezier gelezen. Gefeliciteerd met
    Het behalen van je Paddy. Op naar de 30 meter.
    Je hebt een hoop leuke feesten gehad en zagen ook op foto's dat je je vermaakt.
    Aan vrienden heb je ook geen gebrek en dan is afscheid nemenlastig maar het
    hoort erbij.
    Nou lieverd nog veel plezier en vooral een leuke voortzetting van je stage.

    Dikke knuffel van ons. Love you

  • 03 Mei 2016 - 20:39

    Monique:

    Hey kanjer,
    Weer een mooi verslag meis!!! Wij genieten ( bijna) dagelijks van je mooie foto' s en/of enthousiaste verhalen! Ga zo door

  • 04 Mei 2016 - 00:22

    Hanni Ubbink:

    Lieve Nikki,
    Je hebt het heel erg naar je zin in Curacao, maar hier in Nederland is de lente begonnen, alle bomen staan in bloei, de bloesem zie je overal, de madeliefjes, paardenbloemen en de pinksterbloemen bloeien nu, ook de bos anemoontjes en de wilde seringen, ik heb al weer met de fietsclubs 150 km gefietst, nu begint het mooie weer, de zon zal een paar dagen schijnen, dus ook hier genieten van de natuur, ik heb de blauwe reiger al vaak gezien, een paartje zwarte zwanen, de kievit gezien en gehoord, dus ook hier is de natuur weer begonnen met een nieuwe start, de vogels nestelen alweer, het voorjaar is weer begonnen, we zijn weer verlost van de winter, de bomen staan allemaal weer in het prille groen, dus ook hier is het volop genieten van de natuur, wanneer kom je weer terug, dan gaan we weer heerlijk eten in Utrecht, liefs en een dikke kus van Oma Hanni.

  • 04 Mei 2016 - 10:41

    Evert:

    Hallo Nikki.

    Gefeliciteerd met je duikbrevet. Lijkt me super. Je Flipperdroom is uitgekomen. Het is elke dag feest zie ik. Overigens lees ik welgeteld 1 regel over je stage. Is dat de echte verhouding tussen werk en vrije tijd? Als dat zo is ga ik verhuizen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Volg hier mijn avonturen op het mooie eiland Curaçao!

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 6997

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 15 December 2017

Study abroad

27 Januari 2016 - 20 Juni 2016

Nikki op Curaçao

Landen bezocht: