Carnaval en heel veel meer - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu Carnaval en heel veel meer - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu

Carnaval en heel veel meer

Door: Nikki Vredenberg

Blijf op de hoogte en volg Nikki

22 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Heehoi allemaal!

Ongeloveloos, maar ik ben hier gewoon alweer bijna een maand. Het is zo bizar! De stage dagen gaan snel en ieder weekend voelt als een korte vakantie. Ik heb kopjes boven de verhalen gezet, dus als je het te lang vindt kun je kiezen wat je leuk vindt om te lezen.

Stage
Stage is echt top! Soms verloopt de communicatie met Nederland wat stroef, wat lastig kan zijn, maar ik heb het onwijs naar mijn zin. Nathalie en ik zijn echt een top team. Naast het feit dat we allebei meer sarcasme communiceren dat iets anders denken we over bijna alles hetzelfde. Veel mensen denken dat we elkaar al jaren kennen en zo voelt het eigenlijk ook.

Mijn villa en Waggie
Ik woon nu al zo'n 2 weken in een ander appartement. Dat was eerst heel kut, de koelkast werkte niet, het fornuis niet, het raam kan niet dicht waardoor ik veel beesten zoals hagedissen enzo binnen heb, ik heb geen douchegordijn, geen airco en zo waren er nog wat dingen. Helaas werd er ook steeds niets aan gedaan. Na 1,5 week werd het meeste wel gemaakt gelukkig en met de rest moet ik maar zien te leven. Ik heb sinds 2 dagen een huisgenoot, dat is wel even wennen, maar ook wel weer gezellig.
Ook mijn auto heeft me gepest. Met 3 auto's vertrokken we een keer om te gaan eten en ineens stopt mijn auto ermee. Daar hingen we dan met 7 meiden gebogen over de motorkap (die openen was al een probleem op zich). Uiteindelijk stopte er een auto met locals en die hielpen mij, het bleek mijn accu te zijn. Ik kon weer rijden, maar ik moest het wel even schoonmaken allemaal. Toen we na het eten weer wilden vertrekken startte hij weer niet. Gelukkig hadden we goed opgelet en konden we het zelf oplossen. De accu is toen schoongemaakt en ik kon weer rondscheuren. Helaas overleed hij vorige week weer toen we haast hadden om naar de bios te gaan. Nu heb ik weer een andere auto, hij is lelijk en niets gaat automatisch (ik moet zelfs alle deuren van binnenuit open maken) maar hij rijdt zo lekker en mega zuinig, dus ik hou deze. Helaas zit mijn grote vriendin, Taylor S. nog in mijn blauwe auto, dus die wil ik wel snel terug!

Carnaval
Carnaval is het populairste feest van Curaçao en het duurt 2 maanden. Er zijn heel veel verkiezingen en verschillende optochten, voor kinderen, voor tieners, voor volwassenen en de laatste optocht is de lichtjesoptocht. Wij zijn naar de 1 na laatste optocht geweest. Er doen zo onwijs veel mensen mee, met zware, warme kleding en veel ook op hakken. Ze liepen die dag 6,5 km in de hitte (daar betalen ze zo'n 1000 gulden voor), wij stonden op het eind van de optocht dus je kon wel merken dat ze moe waren. Wat tijdens die optocht heel erg tot me door drong was het zelfbeeld van met name vrouwen hier op het eiland. Veel vrouwen hier zijn vrij vol, maar ze zijn zo blij met zichzelf. Mensen leven zoals ze willen en niet zoals het volgens media moet zijn. Ook tijdens die optocht, de kleding was super strak en kort, maar ze dragen het met heel veel trots. Dat vind ik echt mooi, iets waar Nederlanders nog wat van kunnen leren.

Stranden
De afgelopen weken hebben we weer een aantal mooie plekken gezien. Zo zijn we naar Daaibooibaai geweest, nog een keer naar Cas Abao en naar Santa Martha Baai, maar dat is eigenlijk een verhaal apart.

De alles-ging-mis-dag
20 februari vertrok ik met mijn nieuwe autootje en met mijn 4 vriendinnetjes naar Soto, ik wilde namelijk heel graag naar het verlaten resort. Het was richting Westpunt, dus het was wel even rijden. Gelukkig was er fijn gezelschap en Dolfijn FM draaide ook lekker. Na 36x verkeerd gereden te zijn hadden we de weg naar een uitzichtpunt gevonden. Daar begon de ellende.. De laatste heuvel kwamen we de heuvel niet op, op de helft heb ik hem op de handrem moeten knallen. Toen zijn 3 meiden uitgestapt en heb ik het laatste stukje net gehaald. Mijn hellingproef skills zijn echt gewoon TOP nu. Het uitzicht was wel echt prachtig, je kon zelfs helemaal vanaf boven de schildpadden zien in het water. Na veel foto's wilden we door naar het verlaten resort, maar natuurlijk weer verkeerd gereden. Dat betekende dat we uiteindelijk weeeer die heuvel op moesten, ik gassen voor mijn leven en toen haalden we het gelukkig wel, met 5 man erin.

Mijn verwachtingen van het verlaten resort waren wel iets te hoog, maar het was alsnog wel bizar. Een gek idee dat daar ooit mensen naartoe gingen om te relaxen. Het uitzicht daar is zo mooi, vanuit alle kamers, dus ik snap echt niet dat er nog niets mee gedaan is. Alles is wel helemaal leeggeroofd door de bevolking. De kamers waarom zo goed als leeg, met hier en daar resten van studenten die daar bier hadden gedronken, waarschijnlijk tijdens een griezelnachtje daar. Alleen van de keuken was nog veel te zien. Wel was er overal heel veel glas, ook zak je ovens, koelkasten en meer van dat soort dingen.

Toen we lekker wilden gaan afkoelen in de zee kwamen we er helaas achter dat er een band lek was van de andere auto.. 7 meiden en een lekke band, paniek zou je denken? Nee hoor wij gingen dat wel even oplossen.. Jammer alleen dat de reserve band ook lek was. Uiteindelijk is die auto onder begeleiding van locals naar een garage gereden en wij zijn met z'n vijven na een frisse duik daar naartoe gereden. Ik heb daar toen ook gelijk mijn banden op laten pompen en ik dacht dat mijn benzinepijltje kapot was, maar toen werd ik keihard uitgelachen door die garage mannetjes, omdat ik eigenlijk gewoon niet kon geloven dat mijn auto zo zuinig was. Met 2 goedwerkende auto's gingen we toen weer richting huis.

Andere avonturen
- Richting Westpunt is er een soort plas en daar staan altijd heel random Flamingo's te chillen.
- Ik heb mijn eerste keer over de Julianabrug overleefd. De 2e, 3e etc ook trouwens!
- We zijn laatste naar Bon Bini Holland geweest, kaartjes zijn 2 voor de prijs van 1. Nou jonge, helemaal gek. Die mensen gingen helemaal los. Die stoelen bewegen dus heel erg, zit kei lekker. Maar mensen gaan echt stuk, inclusief klappen, keihard lachen, meepraten en noem het op. EN dan heb ik het niet over 2 van die mensen die heel awkward keihard lachen, maar gewoon echt een zaal vol locals die helemaal los gaan. Ik voelde me een beetje alsof ik in Amerika in een show van Kevin Hart zat.
- Vandaag waren we naar ZAND. Het stelde niet veel voor, meer gewoon muziek, kayakken, een boottochtje en chillen met mijn girlfriends. Dat lieg ik trouwens, er ligt daar een gezonken boot, dus daar ging ik snorkelen, lekker chillen met keiveel vissen en toen ik ging kayakken vlogen er (dit is geen leugen) HONDERDEN vissen over het water. Bizar, maar wel heel gaaf. En mensen hadden ook bedacht dat het super handig is om je auto achter een rij auto's te parkeren, zodat niemand er meer uit kan. TOP IDEE hoor.
- We hebben al een paar feestjes gehad, zoals een carnavals feestje in de Tijd en een feest, Nachtwerk in club BED, maar dat is allemaal best wel heel erg heet. Waar we echt graag, iedere zaterdag, is Zanzibar. Daar is het elke zaterdag van 17:00-18:00 Hapy Hour en het feest gaat door tot 12. Echt heel leuk.
- De pondjesbrug is in de avond heel mooi verlicht
- Ik was 2 dagen ziek en dat was NIET LEUK!

Funny facts
- Best grappig trouwens, je komt hier overal, altijd dezelfde mensen tegen.
- Ik ben officieel vaste BOB. Mensen denken hier standaard dat ik dronken ben als ik nuchter ben. Blijkbaar maakt het dus allemaal niet uit.
- Oh ja en ik kan ineens keigoed achteruit inparkeren.
- Mijn beestjes angst is minder.

Ik ga volgende keer weer eerder schrijven, want ik denk dat ik heel veel vergeet en dat het nu misschien lang en wat saai is. Toch hoop ik dat je wel een goed beeld hebt. Als je meer wilt weten mag je altijd berichtjes sturen, vind ik alleen maar leuk! Tot snel en vergeet niet de foto's op Facebook te checken!

Liefs en kusjes van mij


  • 22 Februari 2016 - 10:00

    Maya:

    Hoi Nikki,

    Ondernemend typje!
    Ben trots op je, kuzzzz Maya

  • 22 Februari 2016 - 11:09

    Evert:

    Leuk verhaal. Ik zie het zo allemaal weer voor me. Alleen het carnaval heb ik daar niet meegemaakt. Dat moesten ze hier trouwens ook in de zomer doen. Als je terugkomt kan je direct beginnen bij een garagebedrijf. Geniet verder van je verblijf daar en blijf vooral gezond.

    Liefs van Tineke en Evert.

  • 23 Februari 2016 - 02:28

    Regina:

    Geweldig! Ik vind het echt zo leuk voor jou dat je dit soort dingen doet en meemaakt. Love you Nikki Vredenberg ❤️

  • 23 Februari 2016 - 07:10

    Hanni Ubbink:

    Hallo Nikki, fijn dat je het zo naar je zin hebt, ik moet alles nog lezen, het is knap dat je dit allemaal kunt, zo'n verslag schrijven en naar hier toe sturen, de foto's zijn prachtig, heerlijk weer daar bij jou, hier regent het al 3 dagen en het is druilerig en koud, blijf maar lekker daar in de warmte.

  • 23 Februari 2016 - 08:08

    Jolanda:

    Het is zeker niet saai om te lezen! Erg leuk juist! Super dat je er zo van geniet!

  • 23 Februari 2016 - 16:05

    Marga:

    Hi Nikki,
    Wat een mooie avonturen weer allemaal! Super leuk om te lezen. En ja, iedereen steeds tegenkomen heb je nou eenmaal op een eiland. Daar hebben wij hier op IJburg ook last van! Net een dorp :-) Het maakt je wel super zelfstandig lees ik al, banden verwisselen, huisbaas issues oplossen, geweldig! Nu heb je toch over de vissen en schildpadden geschreven of leest mama dit niet?! :-) Lijkt me prachtig om daar te snorkelen. Waarom staat het verlaten resort eigenlijk leeg? Dat vind ik dan weer interessant! Klinkt als een prachtige plek... Geniet lekker! Kus, Hans & Marga

  • 23 Februari 2016 - 16:20

    Nikki Vredenberg:

    Wat een lieve en leuke reacties allemaal weer!

    @Hans&Marga --> Haha, mama is op wintersport dus die zal wel lekker andere dingen aan het doen zijn! Het is best wel moeilijk om informatie te vinden over het verlaten resort (Sunset Waters Resort), maar dit is wat ik toen zelf had gevonden:

    Het resort ging in november 2009 failliet vanwege geldgebrek. Het faillissement zou grotendeels veroorzaakt zijn doordat afspraken die de eigenaren met het Eilandsgebied gemaakt hebben niet werden nagekomen. Onder andere vanwege oude stroom- en waterrekeningen die zich bleven opstapelen, konden andere investeringen in het resort niet doorgaan. Uiteindelijk kostte dat Sunset Water Beach Resort de kop.

    Dikke kus


  • 25 Februari 2016 - 07:34

    Bodhi :

    Hey nik, mooi verhaal heb ik ook nog wat leuks te doen als die andere aan het uitnuchteren zijn hier. Ik ben blij dat je zoveel leuke dingen doet maar ik mis je wel hoor!! Ik spreek je nog wel, liefs bodhi

  • 29 Februari 2016 - 14:50

    Mama :

    Lieverd, geweldig reisverslag weer....maar uh.....er zitten toch geen vissen in die zee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Volg hier mijn avonturen op het mooie eiland Curaçao!

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 6998

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 15 December 2017

Study abroad

27 Januari 2016 - 20 Juni 2016

Nikki op Curaçao

Landen bezocht: