Veel strand en een beetje stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu Veel strand en een beetje stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu

Veel strand en een beetje stage

Door: Nikki Vredenberg

Blijf op de hoogte en volg Nikki

03 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi! (Nochi voor jullie)

Die jetlag hakte er even goed in die eerste dag.. en de tweede.. en de derde, nou ja ik zit in ieder geval goed in mijn ritme voor stage. Daar verwachten ze me 5 dagen in de week om 7:00. Maar voor nu even genoeg over stage, eerst was er genoeg tijd voor leuke dingen.

Mijn eerste dag, mijn eerste rit, mijn ergst doodsangsten, maar ook de eerste gezelligheid. Daar ging ik in mijn mooie blauwe auto'tje (Hij heeft nog geen naam, ideeën?) naar Jan Thielbaai. Eng dat het was! Natuurlijk reed ik ook nog eens helemaal verkeerd waardoor ik ergens hoog in de bergen op onverharde wegen zat. Maar het is gelukt en dat werd beloond met een heerlijke smoothie bij Zanzibar met Eline (mijn huisgenoot). Haar oppas gezin was daar ook en zij nodigden ons uit om te komen eten met hen bij Zest, mega luxe, mega lekker.

Vrijdag zijn Eline, 2 anderen van hier en ik naar Cas Abao Beach gegaan. Het zand was witter dan mijn huid en het water was zo helder dat ik me bijna ging schamen voor mijn half gelakte teennagels. Verder renden de leguanen over je handdoek, maar het went. Ik zou ook graag wat willen vertellen over vissen, maar mama leest dit (als het goed is) ook en ik wil graag dat ze langs komt in maart. Dus in april komen er leuke vis verhalen!

Zaterdag begon de dag wat minder na nieuws dat mijn lieve zusje in het ziekenhuis lag. Gelukkig is ze nu weer thuis, maar stuur haar nog maar even een extra dikke kus via de app of Facebook! Daarna heb ik mijn mede-stagiaire Natalie en haar vriendin opgehaald en zijn we naar weer een ander strand gegaan; Mambo Beach. Nou na die heerlijke dag lagen er in plaats van 3 meiden, 3 kreeften op de bedjes.

De laatste dag voor mijn stage kwamen Oma Anna en Anne-Marie (De moeder en zus van mijn leen vader) me ophalen en toen zijn we lekker gaan lunchen bij Mambo Beach. Daarna hebben ze me het eiland laten zien en we sloten de middag af met een meer dan lekker ijsje!

Maandag had ik kennismaking op stage en dat was zo chil. Er hing een hele fijne sfeer en we zijn in totaal met 7 vrouwen/meiden, dus gezellig is het sowieso. Gisteren en vandaag was het nog een beetje zoeken naar wat we moesten doen, maar we hebben nu wel een duidelijk beeld. We zijn dan ook direct begonnen met brainstormen, de eerste ontwerpen en dat soort dingen. Elke dag zijn we om 14:00 vrij, dus er is genoeg tijd om goed bruin te worden en te genieten van het prachtige eiland. Hier even een korte omschrijving:

Voor de beste deal van Nederland gaan we de social media bijhouden, artikelen schrijven en leads zoeken (bedrijven die in ons programma kunnen) Daarnaast mogen Nathalie en de Curacao versie van CQ Media opzetten. Met een website en pagina's zoals Linkedin, Facebook en Twitter (gebruikt iemand dat nog)? Het leukste is denk ik een community die we zelf mogen verzinnen en opzetten. We zijn druk bezig met brainstormen en het uitwerken van bepaalde ideeën en toen we gisteren in het zwembad lagen, waren we al aan het fantaseren hoe vet het zou zijn als er over 5 maanden iets bestond, wat wij hebben opgezet, wat dan heel groot is. Ik kan dus niet in details treden, maar ik hou jullie op de hoogte.

Dat rijden gaat al helemaal top trouwens, een soort van in ieder geval. Ik begin aan mijn auto te wennen en ik kan hem er al aardig goed tussen drukken. Dat is hier echt nodig, tenzij je 2 uur wilt wachten tot de weg leeg is. De hellingproef gaat ook al beter en ik ken naar een aantal plekken de weg al zonder mijn handige offline maps app! Verder ben ik denk ik de enige die knipperlichten gebruikt en die niet toetert. Oh ja, er zijn hier drive through banken, heel bizar en de fooi wordt als service alvast op de rekening gezet.

Leuk dat je weer even mijn leven bent in gedoken!

Ayó!
xxxx Nikki


  • 02 Februari 2016 - 11:06

    Evert:

    Je gaat het gemakkelijk volhouden daar. Een beetje brutaal zijn mag ook wel. Zeker in het verkeer. Is azuurtje misschien iets voor je auto?

  • 02 Februari 2016 - 11:19

    Tineke:

    Hallo lieverd, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Jan thielbaai klinkt me bekend in de oren. Wij zijn daar ook geweest met je opa en oma. Blue Curaçao is dat geen leuke naam voor je autootje? Dikke zoen.

  • 03 Februari 2016 - 21:46

    Hans & Marga:

    Hi Nikki,
    Wat een geweldig avontuur! Spannend ook dat jullie iets mogen opzetten. Ik ben heel benieuwd wat voor middelen jullie allemaal gaan inzetten! Veel plezier! X Hans & Marga

  • 03 Februari 2016 - 22:03

    Mama❤️:

    Super stoere dochter, wat is het weer heerlijk om te lezen......... Maar hoe zit dat nou met die vis??? Ik vind dat heerlijk ( op mijn bord) L❤️VE YOU

  • 03 Februari 2016 - 22:05

    Oma Hanni:

    Hoi Nikki, dat klinkt als een hele leuke vakantie, leuk verslag van je verblijf, fijn dat je al vriendinnen hebt en heerlijk dat je van de zee en het strand kunt genieten en ook nog stage lopen, hoe warm is het bij jou, hier is het ongeveer 6 graden en het was vandaag zonnig, succes met je werk en tot je volgende verslag, kus en een dikke knuffel.

  • 04 Februari 2016 - 15:11

    Suus:

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik ben heeeel benieuwd naar die vis-verhalen straks, haha Arme mamma! Gelukkig is het niet alleen werken, maar is er ook volop tijd om te genieten van het eiland.
    Heel veel plezier, lieve schat. Kusjes van je tante Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Volg hier mijn avonturen op het mooie eiland Curaçao!

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 6999

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 15 December 2017

Study abroad

27 Januari 2016 - 20 Juni 2016

Nikki op Curaçao

Landen bezocht: