Off she goes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu Off she goes - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Vredenberg - WaarBenJij.nu

Off she goes

Door: Nikki Vredenberg

Blijf op de hoogte en volg Nikki

28 Januari 2016 | Curaçao, Curaçao

Na maanden lang heel veel werken, heel veel studeren en vele voorbereidingen was het gisteren (27-01-2016) eindelijk zo ver.. op naar Curaçao. Papa, mama, Sean en ik vertrokken om half 6 richting Schiphol. Demi was als verrassing meegereden met opa en oma, super gaaf natuurlijk! Na een bakkie koffie was het dan toch echt tijd voor die allerlaatste kus en die allerlaatste knuffel! Geen traan gelaten, wie kent mij zo? Ik niet, ik ben verbaasd. Ik besefte ook totaal niet wat er allemaal gebeurde.

Er zaten mega veel hele jonge kindjes in mijn vliegtuig, maar die waren gelukkig stil. Wat een mega mooie kindjes trouwens, getint, volle lippen, dikke bos donkeren krullen. In het vliegtuig mocht ik eindelijke alle lieve woorden lezen die mensen voor mij op papier hadden gezet. Dank jullie wel allemaal! De eerste paar uur hadden we turbulentie en dat was gewoon echt helemaal niet leuk. Eenmaal op Curaçao aangekomen konden we met z'n allen eerst even gezellig meer dan een uur in de rij gaan staan om een of ander papiertje in te leveren met hoe lang, je waar blijft en waarom. Blijkbaar zijn 3 balies voor heeul, heeul veel mensen genoeg ofzo? Ik weet het niet, maar ik voelde me vies en het duurde lang.

Ik werd opgehaald door Karlien en Myrthe van Bo Curaçao en zij brachten mij naar het appartement. Toen ik daar eenmaal in mijn uppie was stortte ik toch even in. Daar zat ik, helemaal alleen, ik wist niets te vinden. Na even gebeld te hebben met papa en mama ging het al iets beter en toen wandelde mijn huisgenootje, Eline (19) binnen. Het klikte eigenlijk direct en ik voelde me meteen veel beter. Mijn auto werd om 18:00 gebracht en daarna ben ik met Eline haar auto gaan tanken. Rijden daar is echt heftig, daarover later meer.

Zij ging rond 20:00 weg dus toen heb ik lekker mijn kamertje ingericht, wat dingen geregeld op mijn pc en toen ben ik, na 24 uur wakker te zijn geweest, lekker mijn bedje in gegaan.

De douche hier is dus koud. Bij bijna iedereen, dat is normaal en als je water en elektriciteit wilt moet je te goed op een kaartje zetten. Op de weg doet iedereen maar wat, dus je moet vet goed uitkijken. Je mag hier met alcohol op rijden, maar dan moet je 40 rijden zodat mensen het weten. Nou dat ga ik dus van mijn langzalzeleven niet doen. In de avond kun je beter niet alleen rijden en als het niet anders kan moeten de deuren op slot en mag je alleen hoofdwegen gebruiken. Oh ja, en als je geen automaat hebt (zoals ik) is het extra hard huilen, want je moet invoegen in -1 sec, de weg is 1 grote gatenkaas en alles is omhoog en omlaag. Ik heb nog niet echt locals ontmoet, dus verder heb ik nog geen leuke culturele verhalen, maar die zullen zeker en vast snel komen!

Ik hoop dat dit een goede eerste indruk geeft, ik moet nog een beetje wennen aan het schrijven, dus hopelijk wordt het op den duur leuker en interessanter om te lezen!

Liefs en kusjes van mij

  • 28 Januari 2016 - 13:47

    Demi:

    Dikke kus

  • 28 Januari 2016 - 14:17

    Evert:

    Je hebt een dak boven je hoofd. Je hebt een baan. Ik neem aan dat je ook wel wat te eten kunt krijgen. Over het algemeen is het weer TOP. Dus alles is aanwezig voor een hele leuke tijd. Veel succes en plezier op Curaçao. Liefs Tineke en Evert.

  • 28 Januari 2016 - 15:01

    Gunter :

    Werk ze en geniet ervan kanjer !!!

  • 28 Januari 2016 - 15:21

    Nancy:

    Klinkt allemaal zo spannend! Kan niet wachten om meer te lezen! Ik mis je nu al. Heeeel veel plezier xxxxxx ik hou van jou, Nancy

  • 28 Januari 2016 - 16:41

    Oma En Opa:

    Hallo Lieverd

    Ben blij dat het goed gaat je hebt een mooi stuk geschreven.
    Wat leuk dat het met je huisgenote klikt. Het appartement ziet er ook goed uit.
    We hopen dat we nog veel van deze verslagen mogen lezen.

    Dikke knuffel van ons Love You

  • 28 Januari 2016 - 18:47

    Bo:

    Leuk om te lezen Nikki!
    Geniet er lekker van!

  • 28 Januari 2016 - 19:10

    Annet:

    Hey lieve Nikki. Wat leuk om te lezen. Wat een mooie belevenis. Nu al.je heb hè leuk omschreven hoor.dikke kus

  • 28 Januari 2016 - 19:57

    Suus:

    Wat spannend allemaal! Dat autorijden wordt iig een hele uitdaging. Jij liever dan ik, haha. Veel succes, lieverd. Ik ga zeker je berichtjes lezen. xxx

  • 28 Januari 2016 - 21:26

    Hanni Ubbink:

    Fijn dat je weer met beide voetjes op de grond staat, leuk dat je opgehaald werd, en dat het klikt met je vriendin, goed opletten dus op de weg, en ik ben benieuwd wanneer je aan de stage begint, maar nu eerst lekker weekend en geniet van het mooie weer.

  • 29 Januari 2016 - 11:07

    Steffiiiiiiii:

    LEUK NIK!!!!!!!! XX

  • 29 Januari 2016 - 13:01

    Mamsie:

    Hey mop, heerlijk al die uitdagingen! Wordt het in ieder geval niet saai

  • 30 Januari 2016 - 08:58

    Chris De Ridder:

    Leuk Nikki! Ik ga je verhalen zeker volgen!

  • 30 Januari 2016 - 10:43

    Maya:

    Hoi Nikki,
    Geniet van dit avontuur!!!
    Kuzzzz Maya

  • 04 Februari 2016 - 06:46

    Marjory:

    Lieve Nikki..
    Helemaal leuk om je verslagen te lezen en blijf dat ook zeker doen..
    Wens ne super veel plezier toe..
    Dikke kusss....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Volg hier mijn avonturen op het mooie eiland Curaçao!

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 7001

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 15 December 2017

Study abroad

27 Januari 2016 - 20 Juni 2016

Nikki op Curaçao

Landen bezocht: